X

Πόσα λεφτά βγάζει ένα ελληνικό κανάλι στο Youtube και πόσα ένα ξένο;

Πόσα χρήματα βγάζει ένα ελληνικό ή ελληνόφωνο κανάλι στο YouTube και πόσα ένα αντίστοιχο ξένο ή αγγλόφωνο κανάλι με το ίδιο θέμα; Η σύγκριση, ειδικά όταν πρόκειται για το ίδιο θέμα του καναλιού, niche στα αγγλικά, δηλαδή με παρόμοια βίντεο και αντικείμενο, είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική. Είτε ενδιαφέρεστε να δημιουργήσετε ένα κανάλι στο YouTube για να βγάλετε χρήματα, είτε από απλή περιέργεια, τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα.

Τα αγγλόφωνα βίντεο στο YouTube πληρώνουν σαφώς καλύτερα.

Για πολλούς αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, τα αγγλόφωνα βίντεο στο YouTube πληρώνουν περισσότερο. Αλλά ας αναλύσουμε τους λόγους.

Περισσότερο κοινό

Η πρώτη σκέψη είναι βέβαια πως είναι διαφορετικό να απευθύνεσαι σε μερικές δεκάδες εκατομμύρια χρήστες στο ίντερνετ, διαφορετικό σε εκατοντάδες εκατομμύρια. Όταν λοιπόν επιλέξεις να δημιουργήσεις βίντεο στα αγγλικά, έχεις σαφώς πολύ μεγαλύτερο πιθανό κοινό. Αυτό βέβαια είναι και πρόκληση. Δεν είναι το ίδιο να μιλάς στην μητρική σου γλώσσα από το να μιλάς στα αγγλικά. Επίσης, πολλοί θα είναι αυτοί που θα σε κοροϊδέψουν για την προφορά σου, όσο καλή κι αν είναι. Οπότε εκτός από γνώση της ξένης γλώσσας, πρέπει να έχεις αρκετό θάρρος και ψυχικά αποθέματα. Δεν είναι άλλωστε λίγοι αυτοί που ξεκίνησαν να φτιάχνουν βίντεο στα αγγλικά και σύντομα το γύρισαν στα Ελληνικά. Προετοιμαστείτε λοιπόν κατάλληλα και μην περιμένετε πως στα αγγλικά θα έχετε άμεσα περισσότερες εμφανίσεις. Ο ανταγωνισμός στην αγγλική γλώσσα είναι σαφώς πιο υψηλός από ότι στην ελληνική και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να σας κάνει να δημιουργήσετε όσο πιο πολύτιμο περιεχόμενο μπορείτε. Και πολύτιμο δεν σημαίνει απαραίτητα τον εξοπλισμό, το περιεχόμενο είναι το πιο σημαντικό από όλα. Το βίντεο θα πρέπει να έχει αξία, να δίνει δηλαδή κάτι το πολύτιμο στον θεατή για να έχει επιτυχία. Αλλιώς ακόμη και αν είναι όμορφο και δημιουργικό το βίντεο, δύσκολα θα γίνει δημοφιλές.

CPΜ ή RPM στο YouTube

CPM ή αλλιώς Cost Per Mille στο YouTube σημαίνει πόσα χρήματα πληρώνει ένας διαφημιζόμενος για 1.000 εμφανίσεις, δηλαδή για 1.000 αναπαραγωγές που εμφανίζουν διαφημίσεις. Πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν εφαρμογές που μπλοκάρουν τις διαφημίσεις οπότε δεν έχουν χρηματική αξία. Επίσης, 45% των εσόδων πάνε στο YouTube και το υπόλοιπο 55% πάει στον YouTuber.

RPM ή αλλιώς Revenue Per Mille στο YouTube σημαίνει πόσα χρήματα βγάζει ένας YouTuber από 1.000 εμφανίσεις στο κανάλι του. Αυτό περιέχει ανεξαρτήτως όλες τις εμφανίσεις, με και χωρίς διαφημίσεις. Είναι το καθαρό εισόδημα ανά 1.000 εμφανίσεις του Youtuber μετά και από την αφαίρεση του ποσοστού που αναλογεί στο YouTube.

Συγκρίνοντας τα δυο παραπάνω σε ελληνόφωνο και αγγλόφωνο κανάλι, που έχουν φυσικά το ίδιο αντικείμενο -niche-, βλέπουμε κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Το αγγλόφωνο έχει σαφώς υψηλότερα νούμερα. Αυτό σημαίνει πως οι εταιρείες για τα βίντεο στα αγγλικά πληρώνουν πολύ περισσότερο από ότι οι αντίστοιχες ελληνικές εταιρείες. Για αυτό και τα έσοδα θα είναι πιο υψηλά στα βίντεο με αγγλικά.

Πρακτικό παράδειγμα εσόδων ελληνικού και ξένου καναλιού στο YouTube

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρατηρήσετε όσα έγραψα παραπάνω με αποδείξεις. Και τα δύο κανάλια στο YouTube έχουν παρεμφερές αντικείμενο, την τεχνολογία, σε αρκετές δε περιπτώσεις έχουν το ίδιο προϊόν ως θέμα. Το ένα αναφέρετε στο Dimitrology GR το άλλο στο Tech Is My Passion.

ΠΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΒΓΑΖΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΤΟ ΑΓΓΛΟΦΩΝΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΟΥ ΣΤΟ YOUTUBE

Πόσα λεφτά βγάζει ένας Έλληνας Youtuber και πόσα ένας ξένος; Δείχνω τα στατιστικά και τα χρήματα που βγάζω από το ελληνόφωνο και το αγγλόφωνο κανάλι μου που έχουν σχεδόν τα ίδια χαρακτηριστικά. Είναι εύκολο έτσι να κάνουμε μια σύγκριση μεταξύ ελληνικού καναλιού στο YouTube και ξένου / αγγλόφωνου. Ο σκοπός της σύγκρισης των εσόδων από ελληνικό κανάλι στο YouTube και αγγλικού είναι για να βοήθεια εάν κάποιος το σκέφτεται να κάνει την επιλογή αλλά και φυσικά γιατί είναι ενδιαφέρον. Σε καμία περίπτωση για επίδειξη, τα ποσά άλλωστε δεν είναι και τόσο μεγάλα. Αν λοιπόν σκέφτεσαι να κάνεις ένας κανάλι στο YouTube στα αγγλικά, δες αυτό το βίντεο!

Πως να επιλέξεις την γλώσσα για το κανάλι σου στο YouTube

Μετά από όσα διάβασες ίσως η απάντηση να είναι πιο εύκολη. Αλλά κάτι που θα ήθελα να καταστήσω σαφές και αποτελεί μονόδρομο εάν θες να πετύχεις στο YouTube είναι να μην το κάνεις ποτέ για τα χρήματα. Σίγουρα, σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό να βγάλεις λεφτά από το YouTube. Αλλά ακόμη κι αν αυτό γίνει πραγματικότητα, δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Ο μέσος όρος ενός καναλιού είναι μόλις 11 subscribers και αυτό σε κανάλια που έχουν τουλάχιστον 5 εγγεγραμμένους χρήστες! Μόνο ένα 10% των δημιουργών ξεπερνάνε τις 1.000 εγγραφές (subscribers). Αλλά και από αυτούς ακόμη πιο λίγοι βγάζουν λεφτά κάθε μήνα. Το μόνο που θα πρέπει να σε οδηγήσει να δημιουργήσεις ένα κανάλι στο YouTube είναι να το αγαπάς πραγματικά. Διάλεξε κάτι που είσαι καλός και σου αρέσει και μην αποθαρρύνεσαι αν δεν έχει άμεσα επιτυχία. Αλλιώς αργά η γρήγορα θα απογοητευτείς και θα το εγκαταλείψεις.

Dimitrology: